Strony: [1] 2 3
  Drukuj  
Autor Wątek: Propozycja reorganizacji forum  (Przeczytany 8894 razy)
Ramidas
Członek Zarządu
Jr. Member
**
Wiadomości: 96


1397087
Zobacz profil Email
« : Marca 16, 2014, 01:00:07 »

Nawiązując do dyskusji o ulepszeniu forum proponuję zmianę układu kategorii:

Wstępniak
   Pierwsze kroki na forum
   Dla kandydatów na studia
   Bioinformatyka       (dział z informacjami dla ludzi spoza UW)
   Administracja      (o funkcjonowaniu forum)
Rok I
   Dyskusja ogólna
   przedmiot 1
   przedmiot 2
   ⋮
   przedmiot n
Rok II
   Dyskusja ogólna
   przedmiot 1
   przedmiot 2
   ⋮
   przedmiot n

Rok V
   Dyskusja ogólna
   przedmiot 1
   przedmiot 2
   ⋮
   przedmiot n
Koło naukowe
   Zarząd <forum ukryte>   
   Dyskusja
   Projekty
   Festyn
Inne
   Hyde Park
   Słownik przedmiotów, ogunów, WF
   Ogłoszenia

Główne zmiany:
każdy przedmiot ma swoje forum, a nie jest jednym wątkiem w odpowiednim roku.
To samo dotyczy Koła naukowego. Mamy za dużo do obgadywania
Zapisane

Lenistwo motorem postępu.
pjankowski
Student
Full Member
***
Wiadomości: 237



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #1 : Marca 16, 2014, 01:32:35 »

Jeśli udałoby się to bezboleśnie (bez kasowania starych wątków) i szybko przeprowadzić (nie szczególnie się na tym znam) byłoby naprawdę super.  Uśmiech
Zapisane
Behoston
Administrator
Sr. Member
*****
Wiadomości: 374


277797 mati-20
Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #2 : Marca 16, 2014, 05:40:38 »

Oczywiście, że się da, ale nie sądzę, że dla każdego przedmiotu potrzeba podforum (bez tego robi się syf, ale z tym będzie ciężko się gdzieś dostać).
Zawsze można sprawdzić.
Zapisane

Ilu bioinformatyków potrzeba do wkręcenia żarówki? Żadnego, bo i tak nie ma prądu.
Behoston
Administrator
Sr. Member
*****
Wiadomości: 374


277797 mati-20
Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #3 : Marca 16, 2014, 05:49:36 »

Przy okazji przydało by się zrobić czyszczenie moderatorów:
Ziu!
nat
gosiak

Ci nie wchodzą już od roku. I prawdopodobnie już nie studiują (gosiak na pewno).
Można by porobić prędzej podfora z archiwami z poprzednich lat, albo nawet w każdym roku jedno o nazwie archiwum.
Zapisane

Ilu bioinformatyków potrzeba do wkręcenia żarówki? Żadnego, bo i tak nie ma prądu.
pjankowski
Student
Full Member
***
Wiadomości: 237



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #4 : Marca 16, 2014, 10:15:43 »

Cytuj
nie sądzę, że dla każdego przedmiotu potrzeba podforum (bez tego robi się syf, ale z tym będzie ciężko się gdzieś dostać)
IMO syf będzie zdecydowanie gorszy niż "dostanie się gdzieś"
Zapisane
maciosz
Administrator
Hero Member
*****
Wiadomości: 726


5564019
Zobacz profil Email
« Odpowiedz #5 : Marca 16, 2014, 10:56:58 »

Też sądzę, że osobne podforum dla każdego przemiotu to przesada; tam i tak prawie nikt nie pisze, raz na miesiąc coś nasz rocznik pisał, poprzedni V rok jeszcze regularnie coś skrobnął z tego co wiem. I tyle.

Kiedyś było tak, że każdy rocznik miał swojego moderatora, szybko się to rozmyło, ale można do tego wrócić; a nawet jeśli nie, to w każdym razie moderator to mniejsze uprawnienia niż admin, więc nie ma co się bać za dużej władzy, a forum można trochę oczyścić. Więc - czy ktoś ma ochotę zostać moderatorem? Bo generalnie ja mogę niby to porobić, ale ponieważ mi syf nie przeszkadza a wręcz nie bardzo go widzę, więc nie powiem żebym zabierała się do tego z przekonaniem i entuzjazmem Mrugnięcie I pewnie mimo najszczerszych chęci będę zwlekać jak tylko się da. Więc chętnie awansuję kogoś, kto widzi, co należy zrobić (a co więcej - uważa, że należy to zrobić, a nie tylko dla świętego spokoju wypełnia wolę ludu) na moderatora.

@Ramidas - jesteś administratorem, z tego co widzę, więc sam możesz się zabrać za uskutecznianie swoich sugestii Mrugnięcie (Notabene - myślałam, że admini są na czerwono, czemu ja jestem na czerwono, a Ramidas nie?) Sądzę, że szczególnie propozycja oddzielenia koła jako osobne podforum jest spoczko. Nie jestem pewna czy potrzebujemy prywatnego podforum dla Zarządu - może raczej dla całego Koła? Nie mamy chyba jakichś szczególnych tajemnic. Mailujemy czasem między sobą, ale głównie po to (przynajmniej moim zdaniem), żeby nie spamować innych, nie żebyśmy chcieli cokolwiek jakoś szczególnie ukryć.
Zapisane

Chaos zawsze pokonuje porządek, gdyż jest lepiej zorganizowany.
Terry Pratchett
Behoston
Administrator
Sr. Member
*****
Wiadomości: 374


277797 mati-20
Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #6 : Marca 17, 2014, 05:30:35 »

Tym mógłbym się też zająć ja, bylebyśmy ustalili jakiś porządek porządny.
Zapisane

Ilu bioinformatyków potrzeba do wkręcenia żarówki? Żadnego, bo i tak nie ma prądu.
pjankowski
Student
Full Member
***
Wiadomości: 237



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #7 : Marca 17, 2014, 06:59:10 »

Proponuję przedyskutować układ kategorii na spotkaniu.
Zapisane
Behoston
Administrator
Sr. Member
*****
Wiadomości: 374


277797 mati-20
Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #8 : Marca 17, 2014, 07:00:45 »

ok.
Zapisane

Ilu bioinformatyków potrzeba do wkręcenia żarówki? Żadnego, bo i tak nie ma prądu.
Ramidas
Członek Zarządu
Jr. Member
**
Wiadomości: 96


1397087
Zobacz profil Email
« Odpowiedz #9 : Marca 17, 2014, 11:49:29 »

Układ z podforum dla każdego przedmiotu jest sprawdzony i wiem, że działa. Tak funkcjonowało forum mojej drugiej uczelni i ludzie wchodzili często i znajdowali szybko potrzebne informacje. Nie jestem pewien czy mam aminia. Kiedyś na pewno miałem moda. Język Nie chcę robić tu rewolucji bez konsultacji społecznych, choć z tego co widzę to "konsultacje społeczne" odnosi się do 3 osób...
Zapisane

Lenistwo motorem postępu.
maciosz
Administrator
Hero Member
*****
Wiadomości: 726


5564019
Zobacz profil Email
« Odpowiedz #10 : Marca 19, 2014, 06:11:43 »

Pomysł podforum dla każdego przedmiotu na spotkaniu został odrzucony.
Myślę, że ogólnie pomysł czyszczenia wątków dla studentów mija się z celem. Tzn. jak ktoś bardzo chce bo mu to szalenie przeszkadza to ewentualnie możemy, ale to jest akurat część forum tylko dla nas i nie musimy się martwić o jej prezencję. Tam się dzieje na tyle mało, że naprawdę trudno się zgubić.

Podchodząc do realizacji drugiego pomysłu - stworzenia rangi 'członek koła' i 'członek zarządu', którzy widzieliby więcej wątków niż szary student - zwątpiłam, czy faktycznie chcemy ukryć dyskusje nt. działalności Koła przed innymi studentami; może wydzielić koło na osobne podforum, tak jak planowaliśmy, ale zamiast tworzyć nową grupę uprzywilejowanych po prostu zrobić je widoczne tylko dla studentów? Na pewno dobrze by było ukryć to przed totalnie randomowymi ludźmi, którzy wchodząc na forum spytać "przepraszam co to jest bioinformatyka i czy się dostanę" nie muszą czytać naszych codziennych zmagań z brakiem pomysłów, flejmów i innych niekoniecznie chwalebnych postów. Ale może niech wszyscy studenci to widzą, żeby mogli zajrzeć i może nawet dorzucić swoje trzy grosze: "o, jak byście zrobili to-i-to to może bym przyszedł na spotkanie"? Koniec końców, owo "wszyscy studenci" to nie tak znowu dużo ludzi. Myślę też o tych, którzy pojawiają się co jakiś czas - albo i nawet bardzo regularnie - ale z pewnych względów oficjalnie członkami jeszcze nie są.
Hm, może po prostu tak to rozwiązać, że faktycznie utworzyć tę rangę "członek koła", ale przydzielać ją również na prośbę, niekoniecznie tylko z deklaracji członkostwa.

edit: Jeszcze dziś gadaliśmy o miejscu na umieszczanie ogłoszeń o wydarzeniach w stylu Symbioza, spotkanie z Data4Cure etc. Najbardziej kojarzy mi się na coś takiego tytuł "ogłoszenia", ale w jakiś naturalny sposób w ogłoszeniach są same ogłoszenia w stylu "wynajmę mieszkanie". "Tematy ogólne" generalnie faktycznie nie brzmi najlepiej do czegoś takiego, a "kalendarz" jest tylko dla studentów, prawda? A to są ogłoszenia co do których chyba nie mamy nic przeciwko żeby ktoś z zewnątrz też przeczytał. Więc czy nikt nie ma nic przeciwko żebym do kategorii 'wszyscy' dołożyła dział 'wydarzenia' z opisem w stylu 'konferencje, spotkania, seminaria etc.'? Jak nikt nie zaoponuję to na dniach założę i poprzenoszę co nieco.

edit2: Jeśli mam zrobić osobną kategorię koło, to zastanówmy się na jakie działy byśmy je podzielili, żebym od razu mogła segregować przenosząc wątki. Na razie jedyne, które przychodzą mi do głowy, to "spotkania", "propozycje/plany" i "zarząd".
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2014, 06:31:12 wysłane przez maciosz » Zapisane

Chaos zawsze pokonuje porządek, gdyż jest lepiej zorganizowany.
Terry Pratchett
gosiak
Hero Member
*****
Wiadomości: 737


8896443 gosia_habich
Zobacz profil Email
« Odpowiedz #11 : Marca 20, 2014, 07:32:19 »

Mam prośbę aby nie usuwać historycznych członków forum nawet jeśli długo się nie pojawiają (bo mogą się pojawić tak jak ja teraz Mrugnięcie) i może wydzielić jakieś miejsce dla absolwentów.
Zapisane

maciosz
Administrator
Hero Member
*****
Wiadomości: 726


5564019
Zobacz profil Email
« Odpowiedz #12 : Marca 20, 2014, 04:22:45 »

Znaczy dodać jakąś kategorię absolwenci czy coś takiego? Czy to ma sens?

Pisałam o dziale na rozmaite wydarzenia i pisałam że kalendarz mi nie podpasowuje bo niestudenci nie mają do niego dostępu, ale okazało się, że okłamałam was haniebnie - kalendarz jest ogólnodostępny. O ile więc nikt nie zaprotestuje, zabiorę się w najbliższym czasie do poprzenoszenia wszystkich wątków dot. rozmaitych wydarzeń do kalendarza. Być może wtedy dla porządku i formalności warto by przenieść ten dział do kategorii wszyscy, ale to już chyba nie jest istotne.
« Ostatnia zmiana: Marca 20, 2014, 04:26:05 wysłane przez maciosz » Zapisane

Chaos zawsze pokonuje porządek, gdyż jest lepiej zorganizowany.
Terry Pratchett
maciosz
Administrator
Hero Member
*****
Wiadomości: 726


5564019
Zobacz profil Email
« Odpowiedz #13 : Marca 29, 2014, 10:20:07 »

Wydzielona jest kategoria Koło, na razie dość prowizorycznie podzielona na działy. Wdzięcznam za sugestie jak można inaczej ją podzielić, np. żeby nie było tyle rzeczy w kategorii Inne.
Zapisane

Chaos zawsze pokonuje porządek, gdyż jest lepiej zorganizowany.
Terry Pratchett
Marcin
Student
Jr. Member
**
Wiadomości: 83



Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : Marca 29, 2014, 10:29:35 »

Może by jakoś przemianować dział "Akcje"? Wygląda trochę tak, jakby obok niego miały nastąpić "Notowania", "Kursy" i "Udziały".
Zapisane
Strony: [1] 2 3
  Drukuj  
 
Skocz do:  


SimplePortal 2.3.1 © 2008-2009, SimplePortal